llibertat_presos.jpg

En el ple municipal d'aquest dimarts 19 de desembre de 2017 està previst sotmetre a votació el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible de Vilassar de Mar.

L’aprovació del PMUS implicarà que, per primera vegada, existeixi una planificació de la mobilitat a Vilassar de Mar i que, per tant, hi hagi una estratègia global enlloc d’actuacions que obeeixen més a pressions i interessos particulars que a l’interès general.

Donada la importància d’aquest tema, Babord vam impulsar la creació de la taula de mobilitat i d’espais de participació ciutadana per treballar la proposta de PMUS que havia fet l’empresa EIPO. Això ha permès una transformació de la proposta inicial. Avui podem dir que el Pla de Mobilitat que es presenta en aquest ple sí que té en compte els conceptes “transformació” i “mobilitat sostenible”.

Babord va establir 5 prioritats d’orientació del pla:
1. La recuperació de l’espai públic per a les persones (vies per a vianants i bicicletes).
2. Reconvertir la N-II en un Passeig.
3. Connexió Vilassar de Mar - Premià de Mar pel passeig marítim.
4. Potenciar l’ús del transport públic.
5. Punt intermodal (intercanvi de modes de transport, que facilita la mobilitat sostenible).

Fruit de la nostra feina a la Taula, el 64’2% de les mesures previstes al pla (en termes econòmics) fan referència a millores de la mobilitat a peu. A més, el pla incorpora la perspectiva de gènere, prioritzant aquells recorreguts a peu i en bicicleta, més utilitzats per les persones encarregades de les tasques de cura (camins escolars, accés als equipaments públics i municipals, etc).

Aquest PMUS, però, té el risc de quedar en una declaració d’intencions si no hi ha voluntat política per implementar-lo. De fet, el 62’74% de les mesures del pla (en termes econòmics) estan previstes per d’aquí més de 6 anys. No podem deixar que el Pla quedi en un calaix. Per això, Babord demanem:

Que es mantingui la Taula de Mobilitat, i s’ampliï la seva participació, per vetllar per l’execució de les mesures previstes en el Pla, recollir els impactes (tant negatius com positius del Pla), resoldre conflictes de mobilitat i generar discurs.
Prioritzar aquelles inversions que tinguin un impacte directe en la millora de la sostenibilitat, i que resolguin les problemàtiques d’arrel. Per això, hem establert 5 mesures per incorporar ja als pressupostos del 2018:
P-15: Eix de vianants a l’avinguda Montevideo (començant pel tram de Lluís Jover-Geroni Marçal) per incorporar i fer real la idea de tenir eixos transversals que conectin el poble nord-sud, est-oest.
B-7: Crear el Pla Director de Bicicleta, com a mostra de que el pla ha de ser i és una eina real.
P-10: Fer rampes que connectin amb el pg. marítim, ja que les persones amb mobilitat reduïda o dificultats d’accessibilitat no poden passejar per aquest, ja que depenen d’uns ascensors que mai sabem quan funcionen.
P-6: Realitzar la connexió Vilassar de Mar - Premià de Mar.

A Vilassar volem anar en bicicleta i a peu a tot arreu.
Amb l’aprovació del Pla de Mobilitat fem una passa endavant.

 
avatar whatsapp jotambe 

25-N #JOTAMBÉ

Per a l'eliminació
de la violència
envers les dones.

icon 02

L' associació

Ideari, codi ètic, estatuts i comptes de l'associació

icon 01

Babord a
l'ajuntament

Eleccions 2015 (programa candidatura...), regidores, mocions presentades

icon 03

Comissions
temàtiques

Activitats de cada comissió: Territori-sostenibilitat, finances, drets socials, participació, educació ... 

► Articles recents publicats a la web de Babord

Comunicat sobre el posicionament inicial de Babord davant els pressupostos 2018

Aquest dissabte 20 de gener vam celebrar una assemblea plenària amb la que culminàvem el procés participatiu que vam engegar ara farà dos mesos per recollir propostes pels pressupostos municipals del 2018. Hem fixat 3 prioritats prèvies i 20 propostes concretes sorgides del procés participatiu.

Read more

La gestió dels residus a un any de les eleccions municipals

Vilassar de Mar presta els serveis de neteja viària i recollida de residus a través d'un contracte extern. Urbaser és l'empresa beneficiaria del contracte que té un cost anual pel poble de 2.754.298,92 d'Euros, més d'un 10% del pressupost municipal.

El 30 d’abril de 2019 finalitza el contracte de serveis de neteja viària i recollida de residus. Un mes abans de les eleccions municipals. Per tant, la decisió que prengui l’Ajuntament condicionarà la política de gestió de residus de la propera legislatura.

Read more

* D'acord amb la Directiva Europea 2009/136/CE, us informem que aquest lloc web utilitza galetes o cookies. - * - Els marcs de Facebook i Twitter afegeixen galetes i trackers (recomanem que bloquegeu les galetes de tercers=d'altres llocs). - * - Podeu acceptar l'ús de galetes prement aquest botó Llegeix la nostra politica de galetes