llibertat_presos.jpg

En el ple municipal d'aquest dimarts 19 de desembre de 2017 està previst sotmetre a votació el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible de Vilassar de Mar.

L’aprovació del PMUS implicarà que, per primera vegada, existeixi una planificació de la mobilitat a Vilassar de Mar i que, per tant, hi hagi una estratègia global enlloc d’actuacions que obeeixen més a pressions i interessos particulars que a l’interès general.

Donada la importància d’aquest tema, Babord vam impulsar la creació de la taula de mobilitat i d’espais de participació ciutadana per treballar la proposta de PMUS que havia fet l’empresa EIPO. Això ha permès una transformació de la proposta inicial. Avui podem dir que el Pla de Mobilitat que es presenta en aquest ple sí que té en compte els conceptes “transformació” i “mobilitat sostenible”.

Babord va establir 5 prioritats d’orientació del pla:
1. La recuperació de l’espai públic per a les persones (vies per a vianants i bicicletes).
2. Reconvertir la N-II en un Passeig.
3. Connexió Vilassar de Mar - Premià de Mar pel passeig marítim.
4. Potenciar l’ús del transport públic.
5. Punt intermodal (intercanvi de modes de transport, que facilita la mobilitat sostenible).

Fruit de la nostra feina a la Taula, el 64’2% de les mesures previstes al pla (en termes econòmics) fan referència a millores de la mobilitat a peu. A més, el pla incorpora la perspectiva de gènere, prioritzant aquells recorreguts a peu i en bicicleta, més utilitzats per les persones encarregades de les tasques de cura (camins escolars, accés als equipaments públics i municipals, etc).

Aquest PMUS, però, té el risc de quedar en una declaració d’intencions si no hi ha voluntat política per implementar-lo. De fet, el 62’74% de les mesures del pla (en termes econòmics) estan previstes per d’aquí més de 6 anys. No podem deixar que el Pla quedi en un calaix. Per això, Babord demanem:

Que es mantingui la Taula de Mobilitat, i s’ampliï la seva participació, per vetllar per l’execució de les mesures previstes en el Pla, recollir els impactes (tant negatius com positius del Pla), resoldre conflictes de mobilitat i generar discurs.
Prioritzar aquelles inversions que tinguin un impacte directe en la millora de la sostenibilitat, i que resolguin les problemàtiques d’arrel. Per això, hem establert 5 mesures per incorporar ja als pressupostos del 2018:
P-15: Eix de vianants a l’avinguda Montevideo (començant pel tram de Lluís Jover-Geroni Marçal) per incorporar i fer real la idea de tenir eixos transversals que conectin el poble nord-sud, est-oest.
B-7: Crear el Pla Director de Bicicleta, com a mostra de que el pla ha de ser i és una eina real.
P-10: Fer rampes que connectin amb el pg. marítim, ja que les persones amb mobilitat reduïda o dificultats d’accessibilitat no poden passejar per aquest, ja que depenen d’uns ascensors que mai sabem quan funcionen.
P-6: Realitzar la connexió Vilassar de Mar - Premià de Mar.

A Vilassar volem anar en bicicleta i a peu a tot arreu.
Amb l’aprovació del Pla de Mobilitat fem una passa endavant.

icon 02

L' associació

Ideari, codi ètic, estatuts i comptes de l'associació

icon 01

Babord a
l'ajuntament

Eleccions 2015 (programa candidatura...), regidores, mocions presentades

icon 03

Comissions
temàtiques

Activitats de cada comissió: Territori-sostenibilitat, finances, drets socials, participació, educació ... 

► Articles recents publicats a la web de Babord

La política municipal vista amb ulls d’infants

Aquí podeu llegir l'article municipal de desembre de 2018 escrit per Babord. Respon al tema triat per Gent per Vilassar de Mar: "La política municipal vista amb ulls d'infants".

Read more

Moció pel dret a l’empadronament

Al ple municipal del 20 de desembre el Grup Municipal de Babord presenta una moció sobre el dret a l'empadronament amb l'objectiu de facilitar aquest tràmit a totes les persones residents a Vilassar de Mar

Read more

Sobre el "butlletí especial: anàlisi i situació del deute municipal"

El passat Novembre l’Ajuntament de Vilassar de Mar va publicar un butlletí municipal especial sota el títol Anàlisi i situació del deute municipal. De nou, i seguint dinàmiques d’anteriors governs, veiem que s’utilitza un mitjà de comunicació públic per difondre els èxits del govern municipal i sense cap mena de crítica al respecte. És a dir, una eina de propaganda dels partits que integren el govern però amb diners municipals. Esperem que això no sigui una mostra de l’estratègia de l’actual govern per a la campanya electoral del mes de maig. Quants butlletins especials més té previst el govern?

Estem d’acord que es parli del deute municipal, que s’informi de la gestió que s’ha fet i que es doni informació transparent i clara sobre la situació del fons municipals. Ara bé, no compartim la manera com es dóna la informació. Una informació sesgada i amb la qual se’n fa un ús interessat dels resultats obtinguts. Entre d’altres temes, s’obvia que encara hi ha deutes per resoldre, no s’informen ni es recorden els resultats de l’auditoria, ni tampoc es diu res de la complexa situació de Can Vives i on s’oculta la realitat en la qual es troba. Cap menció als resultats aconseguits gràcies als acords signats amb Babord i cap espai on es doni la visió crítica de la resta dels grups municipals que formen el consistori.

Voleu continuar així?

* D'acord amb la Directiva Europea 2009/136/CE, us informem que aquest lloc web utilitza galetes o cookies. - * - Els marcs de Facebook i Twitter afegeixen galetes i trackers (recomanem que bloquegeu les galetes de tercers=d'altres llocs). - * - Podeu acceptar l'ús de galetes prement aquest botó Llegeix la nostra politica de galetes