Llibertat Presos 14 Abril

Davant la proposta de pressupost que ens va fer arribar l’equip de govern el 14 de desembre, Babord fem les següents consideracions:

• Nosaltres pensem que l’elaboració d’un pressupost ha de ser un procés obert a les aportacions i interessos de la població i, per això, el passat 2 de desembre, abans de rebre cap proposta del govern, vam iniciar un procés participatiu. Fins el moment, hem fet una assemblea oberta per explicar l’estructura dels pressupostos i fer una pluja d’idees per aquest 2018. A continuació, vam fer una sessió de priorització i, ara, estem en un període de recepció de propostes que culminarà el dissabte 20 de gener amb una assemblea extraordinària d’on sortirà el posicionament inicial de Babord pels pressupostos municipals 2018.
  • Babord va votar en contra dels presupostos del 2017 perquè no recollien cap de les tres condicions que va fixar la nostra assemblea:
    • Negociar el deute contret amb les entitats bancàries a partir dels resultats de l’auditoria.
    • Estratègia de control i remunicipalització dels serveis externalitzats (escombraries, neteja, piscina, etc).
    • Transparència i definició de criteris per a la concessió de subvencions.

Sembla que, a hores d’ara, el govern només estaria obert a implementar alguna acció més respecte el control dels grans serveis externalitzats.

• El termini que ens ofereix el govern d’ERC i Gent per Vilassar de Mar (aprovar el pressupost aquest mes de Gener), provoca que no es pugui treballar una proposta consensuada i dur a terme un procés de negociació real. Nosaltres, per com entenem que s’ha de realitzar el procés d’elaboració de pressupostos, donant espai a la població perquè faci propostes, no podrem tenir un posicionament (demandes i condicions) com a col·lectiu fins el 20 de gener. Lamentem que el govern renuncïi, un any més, a treballar de forma participada els pressupostos municipals.

Fem una crida a tota la gent i col·lectius de Vilassar de Mar a enviar-nos les seves propostes pels pressupostos 2018 a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

Tot a Babord!

icon 02

L' associació

Ideari, codi ètic, estatuts i comptes de l'associació

icon 01

Babord a
l'ajuntament

Eleccions 2015 (programa candidatura...), regidores, mocions presentades

icon 03

Comissions
temàtiques

Activitats de cada comissió: Territori-sostenibilitat, finances, drets socials, participació, educació ...

► Articles recents publicats a la web de Babord

MOCIÓ PEL DRET A L’HABITATGE

El grup municipal de Babord presentem una moció pel dret a l'habitatge al ple del 21 de juny de 2018.

Un nou model econòmic basat en l'economia social i cooperativa

Com es pot construir des de baix una realitat radicalment diferent, basada en unes finances ètiques i solidàries?
A qui beneficia el deute i la corrupció? A les elits econòmiques o a les classes populars?
És possible un nou model econòmic basat en l'economia social i cooperativa?

En relació a l'acte de Sobirania econòmica (15 de juny 2018) de Babord, us adjuntem algunes idees.

Continueu llegint ...

Acte "Sobirania econòmica" 15 de juny a les 18h

Què entenem per sobirania econòmica? Des dels municipis, es poden dur a terme polítiques econòmiques que siguin transformadores?

Dins del cicle "Guanyem sobiranies: construïm república des dels municipis", aquest divendres 15 de juny a les 18 h a la Sala Galbany (carrer Sant Roc) fem l'acte "Sobirania econòmica" amb la participació de la Iolanda Fresnillo, experta en auditoria i polítiques comunitàries i membre del col·lectiu Ekona i l' Ismael Hernández Adell, coordinador de la Càtedra d'Economia Social del Tecnocampus i ​membre de l’Ateneu Cooperatiu del Maresme.

Continueu llegint ...