llibertat_presos.jpg

Davant la proposta de pressupost que ens va fer arribar l’equip de govern el 14 de desembre, Babord fem les següents consideracions:

• Nosaltres pensem que l’elaboració d’un pressupost ha de ser un procés obert a les aportacions i interessos de la població i, per això, el passat 2 de desembre, abans de rebre cap proposta del govern, vam iniciar un procés participatiu. Fins el moment, hem fet una assemblea oberta per explicar l’estructura dels pressupostos i fer una pluja d’idees per aquest 2018. A continuació, vam fer una sessió de priorització i, ara, estem en un període de recepció de propostes que culminarà el dissabte 20 de gener amb una assemblea extraordinària d’on sortirà el posicionament inicial de Babord pels pressupostos municipals 2018.
  • Babord va votar en contra dels presupostos del 2017 perquè no recollien cap de les tres condicions que va fixar la nostra assemblea:
    • Negociar el deute contret amb les entitats bancàries a partir dels resultats de l’auditoria.
    • Estratègia de control i remunicipalització dels serveis externalitzats (escombraries, neteja, piscina, etc).
    • Transparència i definició de criteris per a la concessió de subvencions.

Sembla que, a hores d’ara, el govern només estaria obert a implementar alguna acció més respecte el control dels grans serveis externalitzats.

• El termini que ens ofereix el govern d’ERC i Gent per Vilassar de Mar (aprovar el pressupost aquest mes de Gener), provoca que no es pugui treballar una proposta consensuada i dur a terme un procés de negociació real. Nosaltres, per com entenem que s’ha de realitzar el procés d’elaboració de pressupostos, donant espai a la població perquè faci propostes, no podrem tenir un posicionament (demandes i condicions) com a col·lectiu fins el 20 de gener. Lamentem que el govern renuncïi, un any més, a treballar de forma participada els pressupostos municipals.

Fem una crida a tota la gent i col·lectius de Vilassar de Mar a enviar-nos les seves propostes pels pressupostos 2018 a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

Tot a Babord!

icon 02

L' associació

Ideari, codi ètic, estatuts i comptes de l'associació

icon 01

Babord a
l'ajuntament

Eleccions 2015 (programa candidatura...), regidores, mocions presentades

icon 03

Comissions
temàtiques

Activitats de cada comissió: Territori-sostenibilitat, finances, drets socials, participació, educació ...

► Articles recents publicats a la web de Babord

Comunicat sobre l'acte institucional de commemoració de l'1 d'Octubre

Qui va defensar les urnes i qui va fer possible la votació el dia 1 d’octubre va ser la organització i autogestió del poble. Per aquest motiu cap partit es pot fer seva aquesta victòria.

Aquests dies s’estan fent actes recordant el primer aniversari. El protagonisme ha de ser de la gent, del poble i no de partits o governs. Per això no entenem ni compartim que el govern de Vilassar de Mar hagi organitzat, de forma unilateral, un acte buscant aquest protagonisme que no li pertoca.

Per la dignitat del poble. Així no!

Resum del ple municipal del 20/09/2018

Dijous 20 de Setembre es va celebrar el ple municipal ordinari de Setembre. Podeu escoltar l'àudio del ple al següent enllaç: https://www.ivoox.com/28767525. En aquest ple es va donar la presa de possessió de la regidora del grup Demòcrata Sònia Sudrià. Per tant, tornàvem a ser 21 regidores.

Moció per declarar el municipi zona lliure de paradisos fiscals

Al ple municipal del 21 de juny de 2018 els grups municipals de Vilassar de Mar Sí que Pot/Sí Puede i Babord han presentat una moció per declarar el municipi zona lliure de paradisos fiscals. La moció ha quedat aprovada per 9 vots a favor (VdMSqP, Babord, PSC, C's i regidora no adscrita), 7 abstencions (GxV i ERC) i 5 en contra (grup Demòcrata).