llibertat_presos.jpg

Davant la proposta de pressupost que ens va fer arribar l’equip de govern el 14 de desembre, Babord fem les següents consideracions:

• Nosaltres pensem que l’elaboració d’un pressupost ha de ser un procés obert a les aportacions i interessos de la població i, per això, el passat 2 de desembre, abans de rebre cap proposta del govern, vam iniciar un procés participatiu. Fins el moment, hem fet una assemblea oberta per explicar l’estructura dels pressupostos i fer una pluja d’idees per aquest 2018. A continuació, vam fer una sessió de priorització i, ara, estem en un període de recepció de propostes que culminarà el dissabte 20 de gener amb una assemblea extraordinària d’on sortirà el posicionament inicial de Babord pels pressupostos municipals 2018.
  • Babord va votar en contra dels presupostos del 2017 perquè no recollien cap de les tres condicions que va fixar la nostra assemblea:
    • Negociar el deute contret amb les entitats bancàries a partir dels resultats de l’auditoria.
    • Estratègia de control i remunicipalització dels serveis externalitzats (escombraries, neteja, piscina, etc).
    • Transparència i definició de criteris per a la concessió de subvencions.

Sembla que, a hores d’ara, el govern només estaria obert a implementar alguna acció més respecte el control dels grans serveis externalitzats.

• El termini que ens ofereix el govern d’ERC i Gent per Vilassar de Mar (aprovar el pressupost aquest mes de Gener), provoca que no es pugui treballar una proposta consensuada i dur a terme un procés de negociació real. Nosaltres, per com entenem que s’ha de realitzar el procés d’elaboració de pressupostos, donant espai a la població perquè faci propostes, no podrem tenir un posicionament (demandes i condicions) com a col·lectiu fins el 20 de gener. Lamentem que el govern renuncïi, un any més, a treballar de forma participada els pressupostos municipals.

Fem una crida a tota la gent i col·lectius de Vilassar de Mar a enviar-nos les seves propostes pels pressupostos 2018 a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

Tot a Babord!

avatar whatsapp jotambe

25-N #JOTAMBÉ

Per a l'eliminació
de la violència
envers les dones.

icon 02

L' associació

Ideari, codi ètic, estatuts i comptes de l'associació

icon 01

Babord a
l'ajuntament

Eleccions 2015 (programa candidatura...), regidores, mocions presentades

icon 03

Comissions
temàtiques

Activitats de cada comissió: Territori-sostenibilitat, finances, drets socials, participació, educació ...

► Articles recents publicats a la web de Babord

Comunicat sobre el posicionament inicial de Babord davant els pressupostos 2018

Aquest dissabte 20 de gener vam celebrar una assemblea plenària amb la que culminàvem el procés participatiu que vam engegar ara farà dos mesos per recollir propostes pels pressupostos municipals del 2018. Hem fixat 3 prioritats prèvies i 20 propostes concretes sorgides del procés participatiu.

La gestió dels residus a un any de les eleccions municipals

Vilassar de Mar presta els serveis de neteja viària i recollida de residus a través d'un contracte extern. Urbaser és l'empresa beneficiaria del contracte que té un cost anual pel poble de 2.754.298,92 d'Euros, més d'un 10% del pressupost municipal.

El 30 d’abril de 2019 finalitza el contracte de serveis de neteja viària i recollida de residus. Un mes abans de les eleccions municipals. Per tant, la decisió que prengui l’Ajuntament condicionarà la política de gestió de residus de la propera legislatura.