llibertat_presos.jpg

Davant la proposta de pressupost que ens va fer arribar l’equip de govern el 14 de desembre, Babord fem les següents consideracions:

• Nosaltres pensem que l’elaboració d’un pressupost ha de ser un procés obert a les aportacions i interessos de la població i, per això, el passat 2 de desembre, abans de rebre cap proposta del govern, vam iniciar un procés participatiu. Fins el moment, hem fet una assemblea oberta per explicar l’estructura dels pressupostos i fer una pluja d’idees per aquest 2018. A continuació, vam fer una sessió de priorització i, ara, estem en un període de recepció de propostes que culminarà el dissabte 20 de gener amb una assemblea extraordinària d’on sortirà el posicionament inicial de Babord pels pressupostos municipals 2018.
  • Babord va votar en contra dels presupostos del 2017 perquè no recollien cap de les tres condicions que va fixar la nostra assemblea:
    • Negociar el deute contret amb les entitats bancàries a partir dels resultats de l’auditoria.
    • Estratègia de control i remunicipalització dels serveis externalitzats (escombraries, neteja, piscina, etc).
    • Transparència i definició de criteris per a la concessió de subvencions.

Sembla que, a hores d’ara, el govern només estaria obert a implementar alguna acció més respecte el control dels grans serveis externalitzats.

• El termini que ens ofereix el govern d’ERC i Gent per Vilassar de Mar (aprovar el pressupost aquest mes de Gener), provoca que no es pugui treballar una proposta consensuada i dur a terme un procés de negociació real. Nosaltres, per com entenem que s’ha de realitzar el procés d’elaboració de pressupostos, donant espai a la població perquè faci propostes, no podrem tenir un posicionament (demandes i condicions) com a col·lectiu fins el 20 de gener. Lamentem que el govern renuncïi, un any més, a treballar de forma participada els pressupostos municipals.

Fem una crida a tota la gent i col·lectius de Vilassar de Mar a enviar-nos les seves propostes pels pressupostos 2018 a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

Tot a Babord!

icon 02

L' associació

Ideari, codi ètic, estatuts i comptes de l'associació

icon 01

Babord a
l'ajuntament

Eleccions 2015 (programa candidatura...), regidores, mocions presentades

icon 03

Comissions
temàtiques

Activitats de cada comissió: Territori-sostenibilitat, finances, drets socials, participació, educació ...

► Articles recents publicats a la web de Babord

La política municipal vista amb ulls d’infants

Aquí podeu llegir l'article municipal de desembre de 2018 escrit per Babord. Respon al tema triat per Gent per Vilassar de Mar: "La política municipal vista amb ulls d'infants".

Moció pel dret a l’empadronament

Sobre el "butlletí especial: anàlisi i situació del deute municipal"

El passat Novembre l’Ajuntament de Vilassar de Mar va publicar un butlletí municipal especial sota el títol Anàlisi i situació del deute municipal. De nou, i seguint dinàmiques d’anteriors governs, veiem que s’utilitza un mitjà de comunicació públic per difondre els èxits del govern municipal i sense cap mena de crítica al respecte. És a dir, una eina de propaganda dels partits que integren el govern però amb diners municipals. Esperem que això no sigui una mostra de l’estratègia de l’actual govern per a la campanya electoral del mes de maig. Quants butlletins especials més té previst el govern?

Estem d’acord que es parli del deute municipal, que s’informi de la gestió que s’ha fet i que es doni informació transparent i clara sobre la situació del fons municipals. Ara bé, no compartim la manera com es dóna la informació. Una informació sesgada i amb la qual se’n fa un ús interessat dels resultats obtinguts. Entre d’altres temes, s’obvia que encara hi ha deutes per resoldre, no s’informen ni es recorden els resultats de l’auditoria, ni tampoc es diu res de la complexa situació de Can Vives i on s’oculta la realitat en la qual es troba. Cap menció als resultats aconseguits gràcies als acords signats amb Babord i cap espai on es doni la visió crítica de la resta dels grups municipals que formen el consistori.

Voleu continuar així?