mobilitat nii monjo w

Durant els darrers 60 anys, el disseny urbanístic dels municipis ha tingut en compte i ha propiciat la incorporació del vehicle a la nostra vida i això ha deixat que els carrers estiguin en un 80% dedicats al trànsit dels vehicles motoritzats i en un 20% a les persones caminant. Els carrers són utilitzats majoritàriament per l’ús del cotxe i queda relegat l’ús que en pot fer el ciutadà sense vehicle motoritzat.
Les inversions que han fet les institucions han estat majoritàriament en els vials de circulació i aparcament dels vehicles motoritzats enfront d’inversions en el desenvolupament i manteniment de voreres accessibles per a tothom. Cal un posicionament polític per canviar aquesta tendència i retornar l’espai públic dels carrers als vianants.

A Vilassar de Mar hi ha itineraris que es fan per carrers on és difícil garantir la convivència dels espais reservats als vehicles motoritzats (vials de circulació i places d’aparcament en superfície) amb les voreres practicables accessibles a tothom. Ja tenim experiències de com recuperar els espais públics dels carrers per als ciutadans traient places d’aparcament, ampliant voreres accessibles i fins i tot trams de carrers totalment pels vianants o de prioritat invertida.

Defensem una cultura de la mobilitat sostenible, que hem de propiciar des de les escoles i la societat civil, que faciliti voreres àmplies i accessibles, carrils bici i una bona xarxa de bus per fer els itineraris interns del poble. Hem de buscar la manera de resoldre els itineraris entre municipis amb transport públic dins i fora del municipi (bici + tren, bus urbà + tren, etc) i hem de començar a resoldre l’impacte que té la N-II en la vida dels ciutadans i ciutadanes del nostre poble. Això es el que BABORD ha defensat en la redacció del Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible (PMUS) de VdM aprovat en el Ple de desembre del 2017.

Les zones verdes d’aparcament estan previstes en el PMUS de VdM, que preveu introduir-ne de noves en barris del poble on tenim dèficit d'aparcament per als veïns. Nosaltres estem d’acord a fer-ho, però estem totalment en contra de com l’equip de govern de l’Ajuntament està desenvolupant aquesta actuació; hi ha hagut una planificació insuficient i una organització deficient amb manca d’informació, manca d’enganxines pels veïns que ho sol·liciten ,manca de senyalització horitzontal i vertical dels espai afectats i només advertiments/avisos de multes han estat les comunicacions més diligents a l’hora d’informar el ciutadà. Creiem que una vegada més la superficial acció política i la feina maldestra d’alguns dels tècnics del’Ajuntament han aconseguit generar desconfiança entre els ciutadans. Incomprensible inici del PMUS.

Articles recents de la comissió de territori i sostenibilitat

Pel dret a l’habitatge digne a Vilassar de Mar

El 10è butlletí "Tot a Babord" que s'està repartint aquest dies pel poble està centrat en l'habitatge. En aquest número reflexionem sobre el dret a l'habitatge, expliquem que hem fet a l'Ajuntament (3 mocions i acords de pressuposts), proposem 5 objectius i 16 actuacions concretes, expliquem què són els desnonaments invisibles, i entrevistem a representants de la Xarxa d'Habitatge del Baix Maresme. Podeu llegir ací l'article de portada del butlletí.

Continueu llegint ...

Zones verdes: aparcar a la via pública, necessitat o caprici?

Ja podeu llegir l'article dels grups municipals de juliol 2018. Aquest mes ha triat el tema ERC-VdM diu Sí: "Zones verdes: aparcar a la via pública, necessitat o caprici?". Nosaltres no qüestionem les zones verdes, sinó com aquestes han estat implementades per part de l'equip de govern.

Continueu llegint ...

Amb una Rierada festiva, arribarà el bon temps. A l'estiu, diuen, tota cuca "sobreviu"

El tema de l'article dels grups municipals d'aquest mes va ser triat pel Grup Demòcrata, que va proposar: Ja ha arribat el bon temps. Tenim el poble preparat per gaudir-ne?"

L'article de Babord reflexiona sobre la necessitat d'una bona planificació i un treball continuat de tot l'any i assenyala els efectes negatius d'un ús intensiu i massiu de la franja costanera.

Continueu llegint ...

* D'acord amb la Directiva Europea 2009/136/CE, us informem que aquest lloc web utilitza galetes o cookies. - * - Els marcs de Facebook i Twitter afegeixen galetes i trackers (recomanem que bloquegeu les galetes de tercers=d'altres llocs). - * - Podeu acceptar l'ús de galetes prement aquest botó Llegeix la nostra politica de galetes